Sprekers

Dit zijn de sprekers van Emerce B2B Digital

Maximilian Maucher
Ravensburger

Join Ravensburger and Arno Ham (product evangelist & former CTO at Sana Commerce) for a fast-paced, interactive session on how one of Europe’s biggest toy brands rolled out international e-commerce, automated 10,000+ orders, and saved over 1,600 hours in manual work.

10,000 orders, 1 shift: How Ravensburger freed up sales time
Bernice Goudt
Dopper

In deze talk neemt Bernice je mee in hoe ze bij Dopper samenwerken met hun partners. Ze delen hoe Dopper omgaat met de scheidslijn tussen B2B en B2C – die voor bijvoorbeeld Google niet bestaat, maar voor hun klanten soms wél – en hoe ze ervoor zorgen dat de relatie met de klant niet ophoudt na de eerste aankoop. Want een fles verkopen is één ding. Gedrag veranderen is iets heel anders.

Samen impact maken: B2B e-commerce met een missie
Tim van Dalen
ERIKS

Tijdens zijn presentatie deelt Tim inzichten over de groei van digitale kanalen en de stijging van het percentage digitale omzet, met een specifieke focus op de webshop. Hij neemt je mee in de strategieën en best practices die bijdragen aan succesvolle digitale transformatie binnen B2B e-commerce.

Groei van B2B ecommerce binnen de industriële dienstverlening
Alex Bloemendal
Zeeman

This talk is for B2B leaders and digital teams aiming to scale, simplify tech, and future-proof commerce with proven B2C strategies.

B2B growth the B2C way: Zeeman’s blueprint for digital success
Nick Huijs
circuly

In zijn talk bespreekt hij hoe organisaties deze transitie kunnen maken zonder hun bestaande business te kannibaliseren. Hoe ziet dat er uit en hoe zet je dat als marketeer – naast een bestaande business - in de markt? En wat maakt die transitie zo ingewikkeld?

Survival Guide: de overgang naar de circulaire economie
TJ Marshall
VOXTUR

In deze sessie laten Jortijn Bijl en TJ Marshall zien hoe je met minimale middelen en een slimme aanpak marketing centraal stelt in je organisatie. Want terwijl marketeers bezig zijn met de wereld van overmorgen, focust sales op morgen, de organisatie op vandaag en de doelgroep misschien zelfs nog op gisteren. Door marketing te positioneren als de verbindende schakel, zorg je dat je organisatie werkt aan de juiste content op het juiste moment – en dat met impact. Uit ervaring van Jortijn en TJ blijkt dat marketing tot wel 50 procent van de omzetdoelstellingen kan invullen.

Van ondergewaardeerd naar onmisbaar: de impact van contentmarketing
Roy van den Hoogen
WithSecure

In deze talk neemt Roy je mee in zijn uitdagingen binnen deze uitdagende markt, de keuzes die zijn gemaakt binnen zijn marketingteams en de out-of-the-box tactieken die worden ingezet.

De kracht van het eco-systeem: marketing in de rode oceaan
Jortijn Bijl
HelloGekko

In deze sessie laten Jortijn Bijl en TJ Marshall zien hoe je met minimale middelen en een slimme aanpak marketing centraal stelt in je organisatie. Want terwijl marketeers bezig zijn met de wereld van overmorgen, focust sales op morgen, de organisatie op vandaag en de doelgroep misschien zelfs nog op gisteren. Door marketing te positioneren als de verbindende schakel, zorg je dat je organisatie werkt aan de juiste content op het juiste moment – en dat met impact. Uit ervaring van Jortijn en TJ blijkt dat marketing tot wel 50 procent van de omzetdoelstellingen kan invullen.

Van ondergewaardeerd naar onmisbaar: de impact van contentmarketing
Bram Fasseur
247TailorSteel

Bram vertelt over verdere ontwikkeling van de online softwaretool voor lasersnijden, waarbij de succesvolle koppeling met e-commerce, CRM, marketing en meer aan bod komt. Tot slot wordt er ingegaan op hoe de introductie van kunstmatige intelligentie steeds meer en snellere mogelijkheden creëert.

Van offerte tot productie: Hoe 247TailorSteel digitalisering omarmt
Frank Dammers
Unica ICT Solutions

Zijn presentatie gaat verder dan technologie en data. Het is een verhaal over hoe moderne marketing de kloof tussen systemen en menselijkheid overbrugt. Slim, tactisch en toepasbaar voor marketeers in elke branche – een uitnodiging om marketingprocessen op een nieuwe manier te benaderen.

44 touchpoints: een B2B marketingstrategie ontrafeld
Joris van der Waart
Lumosa

Joris laat zien waarom de P van Product volgens hem de belangrijkste van de vier P’s is — omdat dáárin de echte waardecreatie zit. Hij neemt je mee in hoe je vanuit een sterk product het verschil maakt: door de vertaalslag te maken van product naar zinvolle toepassingen en van toepassingen naar betekenisvolle impact.

Verlichting, verbinding en waardecreatie: marketing met impact in B2B
Edwin Vlems
Comaxx

Edwin Vlems vertelt over de achtergrond en de definitie van Demand Generation, maar laat vooral ook zien hoe je het in praktijk brengt. Hij laat verschillende cases zien, maar vooral hoe hij het op dit moment concreet inzet voor het onderwerp ‘AI geletterdheid’.

Demand Generation: zo maak je je markt wakker
Milou Hoogboom
Company.info

Marketing automation is inmiddels een standaard binnen B2B, maar hoe zet je de volgende stap? In deze interactieve paneldiscussie gaan ervaren marketeers, tech-experts en salesprofessionals in op de praktijk: van systeemmigraties en datakwesties tot de samenwerking met sales en de rol van AI.

De realiteit van marketing automation
Pieter van Ouwerkerk
TIP Group

Marketing automation is inmiddels een standaard binnen B2B, maar hoe zet je de volgende stap? In deze interactieve paneldiscussie gaan ervaren marketeers, tech-experts en salesprofessionals in op de praktijk: van systeemmigraties en datakwesties tot de samenwerking met sales en de rol van AI.

De realiteit van marketing automation
Gerrit Post
Company.info

Een sterk Ideal Customer Profile (ICP) is cruciaal voor effectieve Demand Generation en zero-touch sales. In deze sessie laten Gerrit en Milou zien hoe je met slimme targeting en automation self-service groei realiseert. Je leert stap voor stap een ICP opstellen en ontdekt via een praktijkcase hoe dit tot succes leidt.

Van ICP naar conversie: de route naar zero-touch klanten
Tamara Jonkers
Rompslomp

Tijdens deze sessie laat Tamara Jonkers van Rompslomp.nl zien hoe je structureel klantinzichten verzamelt – zonder dat het je veel tijd kost. Je ontdekt hoe je wekelijks met klanten spreekt via een slim systeem, en hoe AI (zoals een zelfgebouwde GPT) helpt om razendsnel patronen en verschillen te herkennen.

Hoe goed ken jij je klant écht?
Jonas Braadbaart
Lodestone Digital

In deze sessie introduceert Jonas Braadbaart kort de belangrijkste concepten rond AI en AI agents. Daarna loopt hij door een aantal sales en marketing AI agent use cases heen, bespreekt hij de voor- en nadelen van AI agents, en licht hij uit voor welke processen je ze het beste zou kunnen inzetten.

AI agents in het MKB: wat kunnen deze digitale medewerkers?
Michel Willems
H1 Webdevelopment

Content moet niet alleen overtuigend zijn voor mensen, maar ook begrijpelijk voor machines. Productinformatie, klantvoordelen, cases en prijzen moeten structureel, toegankelijk en vergelijkbaar zijn, zodat AI jouw organisatie daadwerkelijk meeneemt in aanbevelingen.

AI verandert B2B-inkoop: Zo word jij gevonden én gekozen!
Jeroen de Graaf
Ematters | RapidSugar

Data is het nieuwe goud – dat weten we inmiddels allemaal. Maar wat veel organisaties vergeten: zonder een heldere datastrategie blijft dat goud onbenut. Tijdens deze sessie neemt Jeroen de Graaf je mee achter de schermen van de wereld van owned en zero-party data.

Waarom je businessdoelstellingen zonder owned data steeds verder uit zicht raken
Stein Nesbakk
Nexperia

During this session, Janinka Feenstra, consultant at TRIMM, and Stein Nesbakk, marketing excellence manager at Nexperia, discuss the story behind the quantified business value of Nexperia's Interactive Datasheets. An innovative, award-winning tool that evolved into the starting point of a broader digital transformation at Nexperia.

Nexperia's digital transformation journey: From vision to value
Karsten Marijnissen
Incentro

Hoe breng je tooling, architectuur en strategie samen tot een geheime saus die wél werkt? Aan de hand van een praktijkcase toont hij hoe zo’n platform werkt. En hoe AI organisaties helpt bij het realiseren van strategische doelen zoals internationale groei of een D2C-aanpak

In de keuken van Agentic AI: strategie en ingrediënten voor B2B
Arno Ham
Sana Commerce

Join Ravensburger and Arno Ham (product evangelist & former CTO at Sana Commerce) for a fast-paced, interactive session on how one of Europe’s biggest toy brands rolled out international e-commerce, automated 10,000+ orders, and saved over 1,600 hours in manual work.

10,000 orders, 1 shift: How Ravensburger freed up sales time
Eelke Kroes
VML

Eelke neemt je aan de hand van praktijkvoorbeelden mee in een succesvolle transformatie tot een echte omnichannel klantervaring. In zijn presentatie is er aandacht voor de typische uitdagingen én de oplossingen. Na afloop ben je verrijkt met inzichten uit VML’s “Unlocking the Power of Digital Transformation.”

Van Multichannel naar Omnichannel. Hoe maak je die stap?
Rianne van Koot
Gio Coffee

In deze sessie nemen Corné Hoogendoorn van Yelflow en Rianne van Koot van Gio Coffee je mee in de wereld van slimme B2B-marketing. Ze laten zien hoe bewezen B2C-aanpakken succesvol zijn vertaald naar een B2B-context.

Verhoog je omzet met efficiëntere leadgeneratie dankzij personalisatie
PJ Utsi
Vaimo

In this session, PJ Utsi will explore how starting with the customer can provide clarity and direction for solving one of the most persistent challenges in B2B: delivering a seamless, unified experience across multiple brands. While B2C companies are often built around customer-first thinking, B2B organizations frequently lead with technology or internal processes—resulting in ecommerce experiences that feel disconnected or overly complex.

Starting with the customer: solving multi-brand challenges in B2B ecom
Dave Vernooij
Rensa Groep

Dit gesprek biedt waardevolle inzichten voor leiders die e-commerce replatforming overwegen of ondernemen, met focus op hoe de juiste (platform)keuzes innovatie stimuleren.

Van idee naar impact: hoe innovatie en replatforming hand in hand gaan
Mark van Loe
HBM Machines

Dit gesprek biedt waardevolle inzichten voor leiders die e-commerce replatforming overwegen of ondernemen, met focus op hoe de juiste (platform)keuzes innovatie stimuleren.

Van idee naar impact: hoe innovatie en replatforming hand in hand gaan
Marc van Pinxteren
SPEYZER

Dit gesprek biedt waardevolle inzichten voor leiders die e-commerce replatforming overwegen of ondernemen, met focus op hoe de juiste (platform)keuzes innovatie stimuleren.

Van idee naar impact: hoe innovatie en replatforming hand in hand gaan
Roy Steunebrink
Friday Digital Agency

De sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over samenwerking, verandermanagement en het doorbreken van silo’s tussen sales, marketing en e-commerce. We delen inzichten over waarom platformkeuze meer is dan een technische beslissing, hoe ‘connected commerce’ er in de praktijk uitziet, en wat ervoor nodig is om een traditionele B2B-organisatie richting B2C-achtige klantbeleving te bewegen.

Meer dan een platform: hoe BUS bouwt aan digitale groei met lef
Marten Dames
Leadscope

In deze sessie leer je hoe je processen, data en teams optimaal laat samenwerken om pipeline én omzet te maximaliseren.‍

Stop leads na te jagen, start Revenue Operations
Marielle van Schie

Marielle heeft een brede achtergrond in zowel de reclame- als productiebranche. Na een succesvolle loopbaan in de reclamewereld, maakte zij de overstap naar Spark Productions, waar zij als Head of Commercial Operations verantwoordelijk was voor het uitbreiden van het klantenbestand en het aantrekken van nieuwe merken.

Moderator
Jeroen van Meel
Moderator

Jeroen van Meel is een expert op het gebied van composable commerce en digitale groei bij Kega. Hij begeleidt al ruim 10 jaar organisaties bij het realiseren van schaalbare en toekomstbestendige digitale oplossingen. Met een pragmatische aanpak en diepgaande kennis van het e-commercelandschap is hij regelmatig actief om sessies te modereren waar fun en business samenkomen.

Moderator