Verlichting, verbinding en waardecreatie: marketing met impact in B2B
In deze sessie neemt Joris van der Waart je mee in zijn reis als CMO bij Lumosa — een bedrijf dat letterlijk licht brengt én bedrijven helpt om energie-autonoom te worden. Geen gelikt verhaal, maar een praktijkcase over hoe je als marketeer waarde creëert in een technische B2B-omgeving. Hoe je een merk nieuw leven inblaast, marketing als strategische functie positioneert, en door je écht met mensen te verbinden zorgt voor betrokken klanten, collega’s en partners.
Joris laat zien waarom de P van Product volgens hem de belangrijkste van de vier P’s is — omdat dáárin de echte waardecreatie zit. Hij neemt je mee in hoe je vanuit een sterk product het verschil maakt: door de vertaalslag te maken van product naar zinvolle toepassingen en van toepassingen naar betekenisvolle impact.
Verwacht een energieke sessie vol inzichten over merkstrategie, klantgericht denken én doen, content & automation en… kom te weten waarom AC/DC meer is dan een rockband.

Joris van der Waart
Joris van der Waart is Chief Marketing Officer bij Lumosa, een internationaal opererend familiebedrijf uit Son (bij Eindhoven) dat impact maakt met slimme en krachtige oplossingen voor verlichting en energie-autonomie. Lumosa is een top 3 speler in high-power LED-verlichting voor sportvelden, stadions en grote buitenterreinen, en ontwikkelt en produceert daarnaast innovatieve producten die bedrijven helpen onafhankelijker te worden van het energienet.
Joris gelooft dat marketing veel verder gaat dan de 4P’s van pennen, petten, paraplu’s en posters. In zijn visie draait marketing in essentie om klantgerichte waardecreatie en het bouwen van een merk dat mensen raakt — zowel in B2B als in B2C. Met een achtergrond in strategische marketing, merkontwikkeling en contentcreatie brengt hij menselijkheid in de technologie en verbindt hij klanten, partners en medewerkers rond één gezamenlijke missie: licht geven en energie brengen.