Van ondergewaardeerd naar onmisbaar: de impact van contentmarketing
Marketingbudgetten staan onder druk, terwijl de content-overload groter is dan ooit. Hoe zorg je er als marketeer voor dat jouw merk wél opvalt? Hoe bouw je aan een sterk merk, genereer je vraag en ondersteun je sales, zonder bakken met geld uit te geven aan advertenties of eindeloze campagnes?
Het antwoord ligt niet in nóg meer content, nóg meer kanalen of nóg meer campagnes. Het begint met strategie, positionering en een marketingaanpak die écht past bij jouw organisatie en doelgroep.
In deze sessie laten Jortijn Bijl en TJ Marshall zien hoe je met minimale middelen en een slimme aanpak marketing centraal stelt in je organisatie. Want terwijl marketeers bezig zijn met de wereld van overmorgen, focust sales op morgen, de organisatie op vandaag en de doelgroep misschien zelfs nog op gisteren. Door marketing te positioneren als de verbindende schakel, zorg je dat je organisatie werkt aan de juiste content op het juiste moment – en dat met impact. Uit ervaring van Jortijn en TJ blijkt dat marketing tot wel 50 procent van de omzetdoelstellingen kan invullen.
Wat kun je verwachten? Een praktisch, no-nonsense verhaal over hoe je jouw marketingstrategie scherper neerzet, hoe je content écht laat werken en hoe je met slimme contentclusters zowel merkbekendheid als demand & lead generation versterkt. En dat alles zonder enorme budgetten.

TJ Marshall
"Keep your eyes to the sky. Never glued to your shoes." Dat is het motto van TJ Marshall. Als mede-oprichter en CEO van VOXTUR is hij dagelijks bezig de organisatie naar het volgende niveau te tillen. Vanuit zijn rol ziet hij hoe marketing bijdraagt aan groei, maar ook welke uitdagingen er liggen om marketing écht impactvol te maken binnen een organisatie.
In de praktijk betekent dit dat hij marketing niet ziet als een losse afdeling, maar als een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsstrategie. Hij begrijpt de balans tussen sales, marketing en business development en weet hoe je deze optimaal op elkaar afstemt.

Jortijn Bijl
Jortijn Bijl is marketingstrateeg en oprichter van HelloGekko, waar hij organisaties helpt om hun merk en marketingstrategie scherper neer te zetten. Hij gelooft dat effectieve marketing niet begint bij losse campagnes of content, maar bij een sterke positionering en een heldere boodschap. Pas wanneer een merk intern en extern klopt, worden marketinginspanningen echt effectief.
Met jarenlange ervaring in merkstrategie, positionering en employer branding werkt Jortijn op het snijvlak van marketing en bedrijfsstrategie. Hij helpt bedrijven om vanuit een doordachte aanpak structureel te bouwen aan hun marktpositie en zichtbaarheid, zonder te vervallen in losse acties.