Van idee naar impact: hoe innovatie en replatforming hand in hand gaan

14:55
30
Presentation
Zaal 1
Marc van Pinxteren SPEYZER
Mark van Loe HBM Machines
Dave Vernooij Rensa Groep

Hoe breek je los uit verouderde e-commerce systemen, zonder in te boeten op innovatiekracht?

In deze sessie delen executives van 3 bedrijven hun innovatiereis, waar replatforming een belangrijk onderdeel van is:

  • Dave Vernooij, CIO van Rensa familiy
  • Marc van Pinxteren, Group CTO & CIO van Speyzer (Edco, Edelman, SHI, Newco en Maxecom)
  • Mark van Loe, Head of Marketing, Sales & Digital van HBM Machines

Onder begeleiding van Marielle van Schie verkennen de panelleden de verbinding tussen innovatie en replatforming, met praktische inzichten over hoe het doorbreken van bestaande beperkingen hen in staat stelt ambitieuze e-commerce strategieën te realiseren.

Dit gesprek biedt waardevolle inzichten voor leiders die e-commerce replatforming overwegen of ondernemen, met focus op hoe de juiste (platform-)keuzes innovatie stimuleren.

Koop tickets

Dave Vernooij

Dave Vernooij is de Chief Information Officer (CIO) van de Rensa Groep en een gewaardeerd lid van het directieteam. Samen met vier collega’s bestuurt hij de 16 ondernemingen van de groep, bekend als de Rensa Family. Deze commerciële bedrijven zijn actief in de technische groothandel, waarbij de Rensa Family Company fungeert als centraal dienstencentrum voor een aantal van deze bedrijven. Vanuit een Rijnlands principe worden deze familiebedrijven aangestuurd en werken ze samen vanuit hun eigen specialismen om klanten optimaal te bedienen. Met ongeveer 1800 medewerkers zet de Rensa Family zich dagelijks in voor uitstekende service en innovatieve oplossingen.

Mark van Loe

Mark van Loe – Head of Marketing, Sales & Digital voor HBM Machines, een snelgroeiend e-commerce bedrijf in machines en gereedschap. Wisten binnen iets meer dan drie jaar tijd uit te rollen naar 7 landen op een inmiddels volledig composable platform, waarbij schaalbaarheid en flexibiliteit  de belangrijkste uitgangspunten zijn.

Marc van Pinxteren

Marc van Pinxteren is een ervaren leider in Digitale Transformaties en IT binnen internationale en private equity-gedreven omgevingen. Als Group Chief Transformation Officer en Group Chief Information Officer bij SPEYZER is hij verantwoordelijk voor het vormgeven van de groepsbrede IT-strategie, het stroomlijnen van systemen en het bouwen van een schaalbare architectuur voor merken als Edco, Edelman, SHI, Newco en Maxecom. Zijn focus ligt op het creëren van businesswaarde door middel van het slim inzetten van nieuwe technologieën.

Hiervoor vervulde hij internationale IT-leiderschapsrollen bij EssilorLuxottica en GrandVision, waar hij de bouw en uitrol van een global e-commerce platform leiden, en bij TUI en Achmea, waar hij complexe IT- en securityprogramma's leidde.

Met zijn brede ervaring, hands-on leiderschap en focus op waarde creatie, weet Marc organisaties klaar te stomen voor een digitale toekomst.

Gelijktijdige Sessies