Survival Guide: de overgang naar de circulaire economie
Nick Huijs groeide op in een familiebedrijf, hij zette destijds de stap naar e-commerce met babyhuyswebshop.nl. Later introduceerde hij een abonnementsmodel om beter in te spelen op veranderende klantbehoeften. In 2019 richtte hij Circuly op, waarmee hij inspeelt op een nieuwe generatie klanten en medewerkers die waarde hechten aan duurzaamheid.
Want hoe blijf je als bedrijf relevant in deze verschuiving? Hij gelooft dat B2B-bedrijven hier juist een sleutelrol in kunnen spelen, door niet alleen producten te verkopen, maar ook gebruik en service centraal te stellen. In zijn talk bespreekt hij hoe organisaties deze transitie kunnen maken zonder hun bestaande business te kannibaliseren. Hoe ziet dat er uit en hoe zet je dat als marketeer – naast een bestaande business - in de markt? En wat maakt die transitie zo ingewikkeld?

Nick Huijs
Nick Huijs is ondernemer en Managing Director bij circuly, waar hij merken wereldwijd helpt overstappen op circulaire businessmodellen. Met een achtergrond in e-commerce en retail transformeerde hij het familiebedrijf Babyhuys naar een succesvolle online speler. In 2018 lanceerde hij de eerste verhuurservice voor babyartikelen in Nederland, wat de inspiratie vormde voor circuly. Sinds 2020 richt hij zich op het verlengen van productlevenscycli en het bevorderen van de circulaire economie door abonnementsgestuurde bedrijfsmodellen. Nick zet zich in om bedrijven te helpen eigendom te heroverwegen en gebruik boven bezit te omarmen als de toekomst van commerce.